Jak powinna wyglądać dieta kobiety w II trymestrze?

Jak powinna wyglądać dieta kobiety w II trymestrze?

Dieta w ciąży nie musi się znacząco różnić od zasad zdrowego odżywiania, którymi powinien kierować się każdy człowiek. Istnieją jednak pewne kwestie, na które przyszłe mamy powinny zwrócić szczególną uwagę, kiedy przygotowują swoje posiłki.

Rzecz jasna każda kobieta w ciąży musi zapomnieć o takich używkach, jak papierosy, alkohol czy nadmierne ilości słodyczy. Co prawda, nie mówi się o tym tak często, jak o ryzyku, z jakim wiąże się wypicie nawet jednego kieliszka wina, ale łakocie nie są niczym innym, jak pustymi kaloriami, które nie dostarczają nam tak potrzebnych w tym okresie substancji odżywczych. 

Nie dajmy się również zwieść stereotypowi, że przyszła mama musi jeść bardzo dużo. Nie chodzi tutaj bowiem o ilość, ale raczej o jakość spożywanych produktów. Świetnym pomysłem będzie więc zamiana pszennych bułeczek na chleb pełnoziarnisty. Do każdego posiłku powinniśmy również dodać porcję warzyw lub owoców. Jest to bardzo ważne, ponieważ zawierają one mnóstwo niezbędnych witamin i to w dużych ilościach. 

W czasie ciąży szczególnego znaczenia nabiera również zatroszczenie się o to, aby w naszej diecie znalazły się produkty mleczne, bogate w wapń. Wiele przyszłych mam obawia się, że ich duża ilość spowoduje alergię na ten produkt u dziecka, ale nie ma dowodów na to, by była to prawda. Dlatego nie powinniśmy rezygnować z tego, co dają nam mleko, jogurty czy kefiry. Oprócz tego, przynajmniej trzy razy w tygodniu warto sięgnąć po dania zawierające ryby morskie. Od dawna wiadomo, iż zawierają one cenne kwasy tłuszczowe, które będą miały pozytywny wpływ zarówno na zdrowie mamy, jak i dziecka.