Dieta po porodzie – jak powinna wyglądać?

Dieta po porodzie – jak powinna wyglądać?

Kobieta w czasie ciąży dba o to by odżywiać się poprawnie, tak aby niczego nie zabrakło jej dziecku. Po porodzie zaczyna się jednak zastanawiać tym, na co powinna jeść aby pozbyć się nadmiernej liczby kilogramów.

Dieta po porodzie powinna być naprawdę dobrze zaplanowana, gdyż specjalnego traktowania potrzebuje zarówno karmiony piersią noworodek, jak i organizm mamy. W wielu przypadkach bowiem, po okresie ciąży w organizmie kobiety pojawiają się spore niedobory minerałów i witamin, które należy jak najszybciej uzupełnić. Sporo pań boryka się w tym czasie również z anemią powodującą senność, zmęczenie oraz zły nastrój, co z pewnością nie pomaga im w opiece nad maluchem.

Planując swoją dietę po porodzie powinnyśmy się trzymać kilku zasad, które z pewnością pomogą nam w szybszym osiągnięciu celu. A dla sporej części pań jest nim powrót do formy sprzed okresu ciąży, a tym samym większa radość z bycia mamą.

Przede wszystkim należy pamiętać o częstotliwości i wielkości spożywanych posiłków. Dietetycy już od bardzo dawna próbują wpoić społeczeństwu tę ważną zasadę, jaką jest zjadanie 5 małych objętościowo posiłków dziennie. Dzięki temu nie będziemy odczuwać ogromnego głodu, a nasz organizm zacznie powoli spalać zapasy, które nagromadził podczas ciąży.

Do swojej diety należy wprowadzić produkty, które są bogate w witaminę C. Dzięki niej nasza skóra będzie znów elastyczna i promienna. Przykładowo, pęczek natki pietruszki zjadany każdego dnia dostarczy nam nie tylko odpowiedniej dawki tej witaminy, ale także kwasu foliowego i żelaza.
Zielona herbata ogranicza odkładanie się tkanki tłuszczowej, a w dodatku spala nadmiar tłuszczu w naszym ciele! Warto zatem pić zieloną herbatę do śniadania i kolacji, a przy okazji pozbywać się również wolnych rodników z naszego organizmu.

Odpowiednia dieta po porodzie powinna być także bogata w produkty zawierające pełnowartościowe białko. Mogą być to mięsa, takie jak mięso z indyka czy schab, ale także produkty mleczne, takie jak jogurty czy sery twarogowe. W tym przypadku wybierajmy jednak te naturalne, które nie zawierają sztucznych dodatków.